Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΑ ΤΑΞΙ

Τι θα γίνει με τους Καλλικρατικούς δήμους
Η οργάνωση του κλάδου των ταξί είναι ένα από τα θέματα που θα απασχολήσουν το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το επόμενο διάστημα καθώς στο σχέδια του υπουργείου είναι η προώθηση βελτιωτικών ρυθμίσεων για τα Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης (ταξί).
Το αρμόδιο υπουργείο όχι μόνο συλλέγει τις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων αλλά παράλληλα στις προθέσεις του είναι η αναβάθμιση του κλάδου και γι αυτό έχει αναθέσει και σε συμβουλευτική εταιρεία την εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο το «Σχέδιο προσδιορισμού προϋποθέσεων βελτίωσης των επιβατικών μεταφορών που εκτελούν τα ταξί της χώρας και αξιοποίηση ευρωπαϊκής εμπειρίας».

Προτεραιότητα αναμένεται ότι θα αποτελέσει ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν σύγχρονες εταιρείες με στόχο τη βελτίωση και την αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές θα αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους φορείς ενώ δεν αναμένεται να τεθούν σε ισχύ πριν από το τέλος του έτους.

Ποιες αλλαγές εξετάζονται

Μεταξύ των αλλαγών που μελετώνται είναι:

• Η χορήγηση αδειών για ταξί 5 έως 9 θέσεων, μίνι βαν και λιμουζίνες, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Προϋπόθεση γι’ αυτό θα είναι η σύσταση εταιρειών, ενώ η λειτουργία τους θα γίνεται με ραντεβού ή τηλεφωνικές κλήσεις και η κυκλοφορία τους χωρίς ταξίμετρο αλλά με τιμοκατάλογο.

• Το δικαίωμα σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να τα νοικιάζουν με οδηγό.

• Η σύσταση υπηρεσιών ταξί πόρτα - πόρτα.

• Η αναβάθμιση των εταιρειών ραδιο-ταξί, τα οποία θα σταθμεύουν σε συγκεκριμένους χώρους και θα προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες.

• Η παροχή αδειών για ταξί ειδικών προδιαγραφών, τα οποία θα εξυπηρετούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

• Ο επανασχεδιασμός των υπηρεσιών μετακίνησης με ταξί για μαθητές.

Η λειτουργία των ταξί στους Καλλικρατικούς δήμους

Να σημειωθεί επίσης ότι σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα αφορά στα ταξί της περιφέρειας και τον τρόπο λειτουργίας τους στο πλαίσιο των νέων Καλλικρατικών Δήμων. Παρά τις συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων που έχουν ήδη προχωρήσει, εξακολουθεί να θεωρείται αντισυνταγματική η διεύρυνση του δικαιώματος των ιδιοκτητών ταξί, τα οποία είχαν έδρα ένα συγκεκριμένο δήμο ή κοινότητα, να κινούνται στα πλήρη όρια των συνενωμένων δήμων όπως ζητούν αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου.

Για το θέμα αυτό αναμένεται ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν παρεμβάσεις και το πιθανότερο είναι να δοθούν κίνητρα φορολογικού τύπου προκειμένου τα ταξί να παραμείνουν στις έδρες για τις οποίες έχει εκδοθεί η άδειά τους. Αντίθετα λιγότερο πιθανό φαντάξει το σενάριο διεύρυνσης των αδειών στα όρια των νέων ΟΤΑ καθώς με τον τρόπο αυτόν εκτιμάται ότι θα παραμείνουν χωρίς εξυπηρέτηση τμήματα των δήμων που παρουσιάζουν την χαμηλότερη κίνηση ενώ θα υπάρξει μεγάλη προσφορά οχημάτων στο κέντρου κάθε δήμου.

Ο αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν σε όλη την χώρα σήμερα υπολογίζεται σε περίπου 29.500 αυτοκίνητα εκ των οποίων τα 13.500 οχήματα κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα. Με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών έως το τέλος του έτους απαγορεύεται η έκδοση νέων αδειών Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης.

Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι ο κλάδος των ταξί έχει υποστεί σοβαρές απώλειες εσόδων λόγω της οικονομικής κρίσης και της μείωσης των δαπανών μετακίνησης από τους πολίτες. Μάλιστα η μείωση της ζήτησης για τις υπηρεσίες ταξί είναι ένας από τους λόγους για την σημαντική υποχώρηση των τιμών στις οποίες πωλούνται οι άλλοτε πανάκριβες άδειες.

Πηγή: euro2day.gr

6 σχόλια:

  1. JYLIA με έκπληξη διάβασα το ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ στις 50 ειδικότητες που εξασφαλίζουν το μέλλον στα νεα παιδιά εχει και την ειδικότητα του ΟΔΗΓΟΥ ΤΑΞΙ σου κατέβασα το σχετικό άρθρο???? Το επάγγελμά σου Η καριέρα σου Τα μαθήματά σου Ειδικά Σεμινάρια
    Ο απόφοιτος Οδηγός Ταξί του ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ (μονοετής φοίτηση) εφοδιάζεται με γνώσεις που θα τον βοηθήσουν στη συνειδητοποίηση πραγμάτων και καταστάσεων για τον πιο σωστό τρόπο συμπεριφοράς του, καθώς και για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την καλύτερη λειτουργία του ταξί σαν επιχείρηση.

    Μπορεί να εργαστεί:

    - Ως Οδηγός στο Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα
    - Ως Ελεύθερος Επαγγελματίας
    Οδηγός Ταξί
    Το επάγγελμά σου Η καριέρα σου Τα μαθήματά σου Ειδικά Σεμινάρια
    Σήμερα που η Ελλάδα βασίζει περισσότερο από ποτέ την οικονομία της στην «βαριά βιομηχανία» της, τον Τουρισμό, αποτελεί γενική διαπίστωση ότι η συμπεριφορά και ο τρόπος εργασίας του οδηγού ταξί χρειάζονται σημαντική βελτίωση, ώστε να εξαλειφθούν ανεπιθύμητα φαινόμενα όπως επιλογή κούρσας, υπερβολικές χρεώσεις, ιδιαίτερα στους τουρίστες κ.ά

    Επίσης η εκπαίδευση και η κρατική πιστοποίηση στη ειδικότητα του Οδηγού Ταξί καθίσταται απαραίτητη, όταν στα υπόλοιπα ανεπτυγμένα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα δύο είναι πλέον υποχρεωτικά για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα Χαρη μου . Απο οσο γνωριζω αυτο το ΙΕΚ δεν ειναι τωρινο υπαρχει τουλαχιστον 3 χρονια οπως υπηρξαν και καποια ειδικα σεμιαρια στο ΣΑΤΑ επιδοτουμενα και τα παρακολουθησαν αρκετοι συναδελφοι μας . Τωρα οσο αφορα το συγκεκριμενο ΙΕΚ ποιος κανει τα σεμιναρια ποια ειδικοτητα εχει? Και καλα για τα θεματα συμπεριφορας και καποιας ξενης γλωσσας τα καθεαυτου επαγγελματικα ομως? Την συμπεριφορα και τους τροπους δεν χρειαζεσαι ΙΕΚ για να τους μαθεις , δεν διαμορφωνεις χαρακτηρα στα ΙΕΚ αλλα μεσα απο το σπιτι σου και την ζωη σου . Το να παω σε ΙΕΚ για να μαθω να μην κλεβω τους πελατες δηλαδη ? εκει φτασαμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συνεχεια απο το προηγουμενο. Σε ολα αυτα που ειπα πριν δεν ειμαι αντιθετος με το ΙΕΚ αλλα απο οσο ξερω δεν ειναι υποχρεωτικο και αυτο σημαινει δυο ταχυτητες και αυτο ειναι κακο ελπιζω να καταλαβαινεις γιατι . Σχολη περναν μονο οι οδηγοι των μαυρων ταξι στην Αγγλια και ειναι η μονη που εγω παραδεχομαι με μια μονο ενσταση . Οτι μιλανε οι περισσοτεροι μονο Αγγλικα ενω εμεις για να κανουμε το ιδιο εδω θα πρεπει να μιλαμε 3 τουλαχιστον. Υπαρχουν πολλοι οδηγοι που ειναι στο επαγγελμα παρα πολλα χρονια και ειναι διαμαντια , τωρα με αυτη την σχολη και την απελευθερωση η συγκεκριμενη σχολη θα κανει συμβασεις με τις εταιριες και θα τους στελνουν οδηγους. Αυτοι οι παλαιοι οδηγοι τι θα γινουν μπορεις να μου πεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. JULIA μου γεια σου.
    Αυτόν τον προβληματισμό έχω και εγώ για αυτή την ιστορία..
    Αλλο είναι το (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ-ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΤΑΞΙ) που εκανε ο οργανισμός τουριστικης εκπαίδευσης και κατάρτισης ΟΤΕΚ με το ΣΑΤΑ ,το παρακολούθησα το 2007 ,και άλλο να δίνουν αναγνωρισμένα πτυχία και να πωλούν ελπίδα στα νέα παιδιά ..
    Εδώ κολλάει αυτό που είχα γράψει για μισθούς των 720 ευρώ μικτά,αυτό δεν θα θέλουν και οι μεγάλες εταιρίες οταν θα υπάρχει υπερπληθώρα οδηγων ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο καινουργιο νπμοσχεδιο γραφει οτι οι εταιριες ενοικιασεων θα μπορουν να τα νοικιαζουν με οδηγο τοτε γιατι να μην κανω την ιδια δουλεια με το ΙΧ μου το ιδιο πραγμα ειναι αφου θα με περνει τηλεφωνο ο πελατης? Αλλα εμεις εχουμε μασησει το καροτο και ασχολιομαστε μονο με την αδεια . Οταν κανουν αυτο οι εταιριες ας παει η αδεια και 500.000 ποιος θα θελει να αγορασει? Παντως χαιρομαι ρε ΧΑΡΗ γιατι βλεπω οτι υπαρχουν στο ραδιοταξι ανθρωποι σαν και εσενα που σκεφτονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. JULIA μου τηλεφώνησα σήμερα στο ΙΕΚ-ΟΜΗΡΟΣ να μάθω σχετικά ....
    Μου είπαν πως μέχρι σήμερα δεν υπήρχε ενδιαφέρων για αυτή την ειδικότητα (οδηγού ταξί),θεωρούν βέβαιο πως φέτος θα ξεκινήσει.
    Το κόστος για 1 έτος σπουδών 3500 ΕΥΡΩ ??? υπομονή μέχρι τον Σεπτέμβριο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή